Yle Radio esittää ohjelman Speedwahuippu Ilkka Teromaasta

22.8.2018

Yle Radio esittää ohjelman speedwayhuippu Ilkka Teromaasta

Yle Radio 1 esittää tulevana sunnuntaina 26. elokuuta klo 13 puolen tunnin ohjelman viime vuonna menehtyneestä speedway-kuljettaja Ilkka Teromaasta. Ohjelma on osa Kiveen Hakatut -radiosarjaa.

Ilkka ”Ila” Teromaa lukeutui Suomen speedway-huippuihin. Vuonna 1975 Englannin liigaan Leicesterin joukkueeseen kisaamaan päässeen miehen ura huipentui vuonna 1978 Wembleyn jalkapallostadionilla ajetun MM-finaalin 11. sijaan. Kilpauransa jälkeen Teromaa toimi Suomen Moottoriliiton sekä Kansainvälisen Moottoriliitto FIM:n speedwaytoiminnan luottamustehtävissä.

Teromaa menehtyi viime vuonna 21. kesäkuuta 63-vuotiaana selkäleikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin.

Tulevana sunnuntaina lähetettävän Kiveen Hakatut -radiosarjan ohjelman toimittajina ovat Arto Teronen ja Jouko Vuolle. Teromaan tarina on kuultavissa myös Yle Areenasta ensiesityksen jälkeen.