Esitykset ympäristöpalkinnon saajaksi

Moottoriurheilun ympäristöpalkinto

Suomen Moottoriliitto ry ja AKK Motorsport ry jakavat kaksi vuosittaista ympäristöpalkintoa, yhden molempien lajien puolelta.

Kelpoisuus

Moottoriurheilun ympäristöpalkintoa voi hakea yksityinen henkilö tai organisaatio (esim. jäsenkerho, seura, maahantuoja, tiimi, kilpailunjärjestäjä, radan omistaja), joka on toiminnallaan edesauttanut ympäristön huomioimista tai suojelemista moottoriurheilussa.

Palkinto myönnetään yksittäiselle projektille tai teolle, joka on toteutettu 01.01.-01.12.2019 välisenä aikana.

Hakemuksen voi lähettää yksityinen henkilö, organisaatio tai kolmas osapuoli. Suomen Moottoriliitto ry:n ja AKK Motorsport ry:n henkilökunta ei voi osallistua kilpailuun.

Ympäristöpalkinnon saajan tulee täyttää seuraavat kriteerit:

- Organisaatio on inspiroinut ihmisiä moottoriurheilun kautta muuttamaan käyttäytymistään ympäristöä ja sen kestävää kehitystä tukevaksi

Ja/tai

- Organisaatio on toteuttanut itse moottoriurheilun kautta ympäristöä tai kestävää kehitystä tukevan teon

Esimerkkejä hyväksyttävistä ympäristöteoista:

-       Projekti tai ohjelma, joka huomioi ympäristöä urheilun kautta

-       Saastumisen ehkäiseminen/kierrättäminen

-       Kasvihuonepäästöjen vähentäminen

-       Jätteiden keräämisen tehostaminen tapahtumissa

-       Vaihtoehtoisten energiamuotojen kehittäminen

-       Ympäristöohjelmien kehittäminen tapahtumissa

-       Ympäristökoulutus

-       Melupäästöjen alentaminen

-       Joku muu innovatiivinen ympäristöidea tai -ohjelma

Deadline

Hakemus vuoden 2019 Moottoriurheilun Ympäristöpalkinnosta tulee jättää viimeistään 01.12.2019

Jury

Kaikki hakemukset käsittelee puolueeton tuomaristo, johon kuuluvat ympäristöministeriön ylitarkastaja Markus Tarasti, Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen ympäristötarkastaja Juha Korhonen, Suomen Moottoriliiton ympäristöryhmän puheenjohtaja Nita Korhonen sekä AKK:n olosuhdetyöryhmän puheenjohtaja Paavo Aaltonen.

Palkinnon luovutus

Suomen Moottoriliitto ry:n edustamien lajien puolelta voittajaksi valittu ehdokas tullaan palkitsemaan liiton palkintogaalassa. Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Voittajat tulevat saamaan 1 000 euron rahapalkinnon sekä ”Vuoden 2019 Moottoriurheilun ympäristöpalkinto” -diplomin.

Lähetä tältä sivulta löytyvä lomake sekä mahdolliset liitetiedostot 01.12.2019 mennessä osoitteeseen:
office@moottoriliitto.fi (Moottoriliton alaiset lajit)

akk@autourheilu.fi (AKK:n alaiset lajit)
Laita otsikoksi ”Ympäristöpalkintoehdokas”